T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ZONGULDAK / EREĞLİ - İzmirlioğlu İlkokulu

1/A SINIFININ OYUNLARLA OKUYORUZ, OYUNLARLA YAZIYORUZ PROJESİ SONUÇ AŞAMASINDA OKUL MÜDÜRÜMÜZ CEM AKBAŞ'IN GÖRÜŞÜ

Okuma- yazma süreci içerisinde çeşitli etkinlikler ve oyunlar eşliğinde, okuma ve yazma kazanımlarını öğrencilerimize öğretebilmek olan "OYUNLARLA OKUYORUZ, OYUNLARLA YAZIYORUZ PROJESİ" Mayıs ayı itibari ile sonuca dönük raporlama aşamasına gelmiştir. Covid- 19, pandemi döneminden dolayı hem yakından hem de uzaktan eğitim sürecine uygun hale getirebilmek için sınıf içi etkinliklerin yanında Web 2.0 araçlarını da etkin bir şekilde kullanarak öğrencilerimizin sözlü ve yazılı anlatım becerileri edinmelerini ve bu becerilerini eğlenceli bir şekilde geliştirmeleri hedefleMİŞTİR. Kazanımlara ulaşma sürecinde oyunlardan ve dijital platformlardan yardım alarak hayata geçirmeyi planladığımız bu projemizde öğrencilerimize her türlü yöntemi kullanmak suretiyle kişisel başarılarına giden yolu göstermiş olduk. Mayıs ayı itibari ile proje takvimine uygun olarak sonuca dönük raporlandırma aşamasına gelen projemiz için Okul Müdürümüz Cem AKBAŞ da görüşlerini proje yürütücüsü öğretmenlerimiz ile paylaşmıştır.

"Oyunlarla Okuyorum, Oyunlarla Yazıyorum" projesi, öncelikle yüz yüze eğitimde öğrenci dikkatini çekme, uygulanacak öğretim yöntemini verimli kılmakta oyunları kullanıyor olması bakımından önemli olduğunu düşünüyorum. Bu açıdan bakıldığında proje kurucu ve üyelerinin müfredata entegrasyonu açısından iyi bir seçim yaptıklarını ve kutlanmaları gerektiğini kanaatindeyim. Proje yürütücüsü öğretmeniz Şener KARABİNA' ya öğrencilerimiz ve velilerimiz adına, ayrıca çalışma ortamına kattığı renkle de mesai arkadaşlarım adına teşekkür ediyorum. İşleyişde bu düşüncemizde haklı olduğumuz, uygulanan sınıfta alınan verim ile kendini doğrulandı.  Covid- 19, pandemi sürecinde, ekran karşısında olan öğrencilerimizin online sınıf olmalarında ciddi etki sağladığı da görülmüştür. Oyunla öğretim yöntemi ile gerçekleştirilen oyunlar, öğrencilerin ilgisini çektiğine tanık olunmuştur. Öğrenciler, oyunlar sırasında zevk almışlar ve mutlu olmuşlardır. İlk okuma yazma öğretiminde oyunla öğretim yönteminin uygulandığı sınıfımız sesli okuma hızları, yazma hızları, okuduğunu anlama bakımdan anlamlı bir gelişme göstermiştir. Sınıf öğretmeni ilk okuma yazma öğretiminde oyunla öğretim yöntemine ilişkin olumlu görüşlere sahip olması proje sürecini olumlu etkilemiştir. Sınıf öğretmenine göre ilk okuma yazma öğretimi sürecinde oyunla öğretim yöntemi etkili ve verimli olmaktadır. Öğretmenimize ait olumlu görüş ve pozitif çaba olumlu sonuçları da getirmiştir. İlk okuma yazma öğretimi sürecinde oyunlardan yararlanılması bu proje çalışması ile önerilerimiz arasına girmiştir.

Öğrencilerin öğrenme kaygıları açısından oyun yöntemi, programa dayalı öğretim uygulanan öğrenciler arasında okuma-yazma-uygulama yöntemi lehine anlamlı fark olduğu görülmüştür. Bilgilerin kalıcılığı açısından tüm yöntemler arasında eğitsel oyun yöntemi uygulanan öğrencilerimiz lehine anlamlı fark olduğu görülmüştür. Ayrıca, eğitsel oyun yönteminin öğrencilerin yaşadıkları öğrenme problemlerinin giderilmesinde daha etkili olduğu görülmüştür.

Eğitimin insanı istenilen yeterliliğe ulaştırması, eğitimde kullanılan ilke, program, değerlendirme araçları, yöntem ve tekniklerin yeni teorilerin ışığındaki ölçütlerle yeniden gözden geçirilerek, geliştirilip yenilenmesine bağlıdır. İçinde yaşadığımız çağdaş dünyanın özellikleri dikkate alınarak, eğitimsel etkinliğin üretenleri ve aktaranlarıyla en iyi şekilde değerlendirilmesi gerektiği düşünüldüğünde proje sonucumuz bir fırsat olarak görülmeli, fırsat iyi bir şekilde değerlendirilerek okuma yazma gruplarında uygulanma tavsiyesi haline gelmelidir.

"Oyunlarla Okuyorum, Oyunlarla Yazıyorum" proje kurucu ve üyelerine çalışmalarının okulumuza yansımasından dolayı teşekkür ediyor, çalışmalarında başarılar diliyorum.

                                                                                                                                                                                                                                                                      Cem AKBAŞ

İzmirlioğlu İlkokulu Müdürü

KDZ. Ereğli/ZONGULDAK

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 16.05.2021 - Güncelleme: 16.05.2021 01:06 - Görüntülenme: 734
  Beğen | 547  kişi beğendi